2013. szeptember 23., hétfő

Bugatsa


A görög sütik világa nem merül ki a baklavában, bár sajnos én is csak azt kóstoltam, mikor Görögországban jártam. Viszont készítettem már lemonopitát, most pedig véletlenül akadtam a bugatsa receptjére.
Az étel Macedóniából származik, főként Görögország északi régióiban népszerű, de Krétán is sok erre "szakosodott" cukrászda található (én sajnos egyre sem figyeltem fel...). Eredeti receptje szerint phyllo tésztából készül, ami egy hajszálvékonyra nyújtott tészta, ennek a tölteléke búzadara, de léteznek sós, sajtos vagy húsos változatok is.
Természetesen bugatsa-témában is született Guiness-rekord, 2008-ban Serres városában 250 kg-os, 20 m hosszú, 60 cm vastag bugatsát sütött összesen 40 ember. 
Én ezt nem akartam túlszárnyalni, maradtam a sima tepsis méretnél :)

Hozzávalók:
1 cs leveles tészta
1 l tej
2 dl cukor
2 dl búzadara
4 ek vaj
1 vanília kikapart belseje
a tetejére:
fahér
porcukor

Elkészítés:
A leveles tésztát kinyújtjuk. Az egyik felét a sütőpapíros vagy kivajazott tepsi aljára fektetjük.
A tejet és cukrot felforraljuk, beleszórjuk a búzadarát és addig kevergetjük, amíg sűrű nem lesz.
Kicsit hűlni hagyjuk, közben belekeverjük a vajat és a vaníliát.
A leveles tésztára öntjük, elsimítjuk, majd befedjük a másik fele tésztával.
200 °C-ra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsütjük.
Megszórjuk porcukorral és fahéjjal és langyosan vagy hidegen tálaljuk.


Sütipecséttel elvileg az egész felület feliratos volt, de sütés után sajnos csak néhány helyen látszott.






Forrás: http://www.nosalty.hu/recept/bugatsa

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...