2013. május 2., csütörtök

Színes csíkos keksz


A Kifőztük 2013. májusi számában Szepykétől szép színes kekszeket láttam, amikhez - számomra érdekes módon - pudingport kellett adni, ezzel kapták meg a kekszek a színüket és ízüket. Eredetileg más formát szántam a kekszeknek, de mivel kicsit törékeny a tészta, nem tudtam úgy formázni, ahogy szerettem volna, ezért "designt" kellett váltanom, így lettek csíkosak.

Hozzávalók:
30 dkg puha margarin
12 dkg porcukor
1 ek vaníliás cukor
30 dkg liszt
3 tasak különböző ízű (és színű) főzös pudingpor (nálam: vaníliás, csokis, epres)

Elkészítés:
A pudingporok kivételével a hozzávalókat összegyúrjuk.
3 egyenlő részre osztjuk a tésztát.
Az adagokba belekeverjük a különböző pudingporokat.


Kb. olyan szélesre nyújtjuk a tésztákat, mint a süteményszaggatónk szélessége. Viszont kicsit vastagabbra hagyjuk (kicsivel több, mint 1 cm).
Késsel felvagdossuk nagyjából egyenlő csíkokra.


Felváltva szorosan egymás mellé pakolgatjuk a különböző színeket.


Kis lapogatással (nyújtással) egymáshoz préseljük a csíkokat. Én csak kézzel megnyomkodtam egy kicsit.



Pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a kekszeket.



A leeső szélekből márványmintás kekszek készültek.


180 °C-ra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt kisütjük (ne süssük túl, mert kiszárad!).
Jól záródó dobozban tárolható.



kis ajándék szüli- és névnapi "koccintáshoz" felespohárban

kekszek a pikniken

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...