2013. január 4., péntek

Kandírozott narancshéj


Hozzávalók:
narancshéj
cukor

Elkészítés:
A narancshéjat jó alaposan lesikáljuk, majd felszeleteljük.
Feltesszük annyi vízben főni, ami épp ellepi, forraljuk kb. 1 percig, majd vizet cserélünk, újra forraljuk és ezt megismételjük négyszer. Elég gyorsan megvan, én 2 edénnyel dolgoztam, egyikből raktam át a másikba a héjakat egy szűrőkanállal.
Ha megvan, a vizet leöntjük róla.
Hozzáadunk annyi cukrot, mint a héj súlya és felöltjük annyi vízzel, hogy ellepje.
Addig főzzük, amíg a cukorszirup jól besűrűsödik és a nagyja elfő és a narancshéjak áttetszővé kezdenek válni.
Ekkor a héjakat leszűrjük és kristálycukorba forgatjuk.
Egy tálcára rakva pár nap alatt kiszárítjuk. Fűtőtest felett nekem kb. 2 nap alatt megszáradt. (Közben az éjjel tálcástul bungee jumpingoltak is ... :D)

Felhasználási javaslat (ha nem eszitek meg az egészet magában, mint én most):
Fehér ostyaszelet kókuszos-kandírozott narancsos töltelékkel
Csokis pöfeteg kandírozott narancsos töltelékkel
Narancsos csokilekvár
Színes piskótatekercs marcipános-narancsos töltelékkel

Kandírozott sárgarépa recept itt :)




Forrás: http://ildinyo.blogspot.hu/2012/11/kandirozott-narancshej-gyomber-es.html?m=1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...