2011. december 20., kedd

Narancsos-fahéjas-karamellás szaloncukor


Az úgy volt, hogy megláttam Erinaceánál a narancsos-fahéjas karamella receptjét és gondoltam, hogy ezt én is megcsinálom. Neki is láttam, de valószínűleg kicsit több folyadék került bele, mint kellett volna (nem szoktam méricskélni semmit), mert a végén nem lehetett szépen szeletelni, nyúlt az egész. Sebaj, majd bevonom olvasztott étcsokival és lesz belőle szaloncukor. Hát nem lett :) Valamiért a csoki sem akart megszilárdulni. Itt már nem adtam fel, mert az íze szuperjó lett, a narancsdarabkák mintha kandírozva lettek volna benne. Fogtam, összegyúrtam az egészet némi darált keksszel, így lett kis tartása és elneveztem szaloncukornak :)

Hozzávalók:
13 dkg narancspüré - nálam apróra szeletelt narancsdarabkák voltak
1 dl habtejszín
14 dkg méz
15 dkg cukor
fahéj ízlés szerint
1 narancs reszelt héja
1 dkg vaj
1 tábla étcsoki (10 dkg)
darált keksz

Elkészítés:
A mézet elkezdem melegíteni, majd hozzáadom a cukrot és karamellizáljuk. Ezután óvatosan hozzáöntjük a narancspüré és a tejszín keverékét, majd fahéjat és a narancshéjat. Addig főzzük, amíg annyira összesűrűsödik, hogy keverés közben lehet látni a lábos alját (kb. 20 perc). A tűzről levéve belekeverjük a vajat.
A masszát lábosba vagy fém tálcára töltjük (én kibéleltem sütőpapírral) és várjuk, hogy megdermedjen.
Vajas/olajos késsel szeleteljük.
Ezután jött az én bénázásom az olvasztott csokiba forgatással, majd az egész újragyúrása darált keksszel, ami optimális esetben nyilván kihagyható :)



Forrás: http://www.pralineparadicsom.hu/2011/12/narancsos-fahejas-karamella.html

2 megjegyzés:

  1. Vajon hogy került oda az a fehér téglalap ...?

    VálaszTörlés
  2. Szia !:)
    Ma adtam fel a nyereményszappanodat...még karácsonyig megkapod!
    Szép napot kívánok!
    Edina

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...