2011. február 4., péntek

Karamellás süti


Hozzávalók:
20 dkg keksz 
23 dkg vaj
60 dkg cukrozott sűrített tej
tortabevonó
sós mogyoró

Elkészítés:
A kekszet összetöröm, 15 dkg olvasztott vajjal összedolgozom és belenyomkodom a forma aljába, sütőpapírra. Ha jól emlékszem, először Zabfalatokkal csináltam, aminek kicsit sós íze lett, ez szerintem nagyon jól esik az extra édes karamelles részhez. Másodszorra Győri Édes volt, ahogy a neve is mutatja, ééééééédes, szerintem túlzottan is ehhez a sütihez.
A sűrített tejből 60 dkg helyett 3 db 175 g-st használtam (talán a Sparos a legolcsóbb), 8 dkg vajjal addig melegítem, amíg barnás színű nem lesz és az állaga is kicsit sűrűbb, nálam ez kb. 20 perc volt. Ezután ráöntöttem a kekszes alapra. Itt lehetne rászórni sós mogyorót, első alkalommal féltem tőle, csak díszítésnek mertem rárakni pár szemet, de nagyon illik hozzá!
A végén bevontam tortabevonóval, illetve itt próbáltam ki először a formázható csokit, ebből lettek a virágok és a félfülű Bubu macskánk "szobra" - na jó, itt van azért másfél füle :)
Egy fél napra hűtőbe tesszük.
Szokás szerint elsőre ez a süti is sokkal finomabb és szebb lett, mint másodszorra, arról nincs is kép, vállalhatatlan :D

Plasztik csoki készítése: 100 g csokit felolvasztok, belekeverek 30 g mézet. Ha kihűlt, meg kell "gyurmázni", húzogatni, ettől távozik a felesleges zsiradék, kb 1 óra hűtőben tartás után formázható.

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...